Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji serwis ten korzysta z technologii plików cookies. Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookies, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmian ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane przez Twoją przeglądarkę. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Akceptuję


Znajdź poszukiwaną usługę medyczną
sprawdź ofertę, umów wizytę
Aktualności Wszystkie
TeleOPIEKA dla Seniorów – blisko Twoich bliskich

Tagi:



To jedyny taki system dostępny w regionie. Teleopieka ma za zadanie czuwać nad bezpieczeństwem osób starszych 24 h na dobę. W przypadku gwałtownego pogorszenia się samopoczucia wystarczy nacisnąć guzik opaski, znajdującej się na ręce.

Robert Szczepański – prezes zarządu Infomedic.pl Sp. z o.o. Sp.k.
Rozmawiamy z Robertem Szczepańskim, właścicielem Grupy Infomedic – realizatora programu dla seniorów.


System Teleopieki został wyróżniony podczas plebiscytu Made In Koszalin 2016 w kategorii „Innowacja w biznesie”. Również podczas tegorocznego plebiscytu „Najlepszy sklep i usługa lata 2017” czytelnicy docenili Teleopiekę, która to zajęła 2 miejsce. Świadczy to chyba o zapotrzebowaniu na tego typu usługę?

Ciągle zgłasza się do nas dużo osób, są to zarówno osoby starsze, jak i ich bliscy. Wiele z nich, nie ma możliwości opiekowania się swoimi rodzicami czy dziadkami, a chcą mieć pewność, że są bezpieczni. Wśród osób starszych są także osoby samotne, po przebytych zabiegach lub operacjach, wymagające stałej opieki lub niepełnosprawne.

System Teleopieki gwarantuje szybką reakcję, a w przypadku niebezpieczeństwa lub zagrożenia życia, powiadomienie odpowiednich służ ratunkowych, opiekunów lub rodziny.

Czym jest Teleopieka i jak działa?

Jest to system świadczący pomoc w przypadkach nagłego pogorszenia się stanu zdrowia oraz zagrożenia życia. Dzięki alarmowej opasce umieszczonej na nadgarstku, wezwanie pomocy możliwe jest w każdej sytuacji, o każdej porze dnia i nocy.

Wystarczy nacisnąć guzik aby opaska umieszczona na nadgarstku przesyła sygnał bluetooth do specjalnego telefonu,a stamtąd prosto do centrali Infomedic. Specjalnie przeszkoleni konsultanci, posiadający kurs ratownika, oddzwaniają natychmiast, żeby sprawdzić co się dzieje. W przypadku, gdy nie senior nie odbiera telefonu i nie ma z nim kontaktu, na miejsce wysyłana jest wcześniej wskazana osoba.

Skąd pomysł na program senioralny?

Dostawaliśmy dużo sygnałów od osób, które potrzebują tego typu pomocy. Nie tylko w postaci opaski, która powiadomi o sytuacji kryzysowej. Osoby starsze często potrzebują pomocy w codziennych sprawach, jak zakupy spożywcze, zakupienie leków, umówienie wizyty u lekarza lub zamówienie specjalisty do domu. Takie usługi również świadczymy.

Wielu podopiecznych, zgłaszających się do programu, ma zaplanowane zabiegi i operacje medyczne. Obawiają się czy w takiej sytuacji nie będą ciężarem – a Teleopieka powstała między innymi w tym celu. Osoby słabe, wymagające wsparcia i opieki, mogą zapewnić sobie komfort, że potrzebna pomoc przybędzie na czas.

Zgłoszenia dostajemy nie tylko od osób z Koszalina, ale także z okolic. Obecnie mamy pod opieką osoby z Koszalina, Kołobrzegu, Słupska oraz Szczecinka. System dostępny jest w całym regionie.

Czy program jest finansowany z budżetu samorządów?

Również samorządy wyraziły zainteresowanie Teleopieką. Demografia w naszym kraju wyraźnie pokazuje, że mamy w społeczeństwie coraz więcej osób starszych. Celem jest zapewnienie im odpowiedniej opieki i godnego poziomu życia.

W Koszalinie z programu dla seniorów mogą korzystać osoby w wieku 75+, zamieszkałe na terenie Koszalina. Wniosek należy złożyć osobiście w DPS Koszalin lub skontaktować się telefonicznie. W gminie Kołobrzeg z pomocy korzystają przede wszystkim osoby chore i samotne, wytypowane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Program jest w dużej części refundowany przez UM Koszalin – podopieczny opłaca jedynie koszt abonamentu.

Pilotażowy program prowadzony był już w zeszłym roku. Z uwagi na duże zainteresowanie, samorządy przeznaczyły na jego realizację dodatkowe środki w tegorocznym budżecie.

Czy Teleopieka faktycznie sprawdza się w praktyce? Czy pomogła już komuś z podopiecznych?

Nasi podopieczni wzywali pomoc wielokrotnie. Najczęściej są to niegroźne zgłoszenia, wymagające jedynie konsultacji, ale pojawiają się też poważne, wymagające interwencji sytuacje.

Jedna z naszych podopiecznych ma problemy z chodzeniem. Pewnego dnia przewróciła się w łazience i nie mogła wstać. Gdyby nie opaska i szybkie wezwanie pomocy, nie wiadomo jak długo musiałaby czekać.

W jakich jeszcze przypadkach może sprawdzić się opaska alarmowa?

Podopieczni mogą kontaktować się w każdej sytuacji, kiedy poczują się zagrożeni, gdy wydarzy się coś nieprzewidywalnego lub niepokojącego, np. dobijanie się nieznajomej osoby do drzwi, telefony o zmianach umowy, sprzedaży czy próby wyłudzenia pieniędzy.

Jak można zgłosić bliską osobę do programu Teleopieki?

Infomedic oferuje opiekę każdej potrzebującej osobie. Aby skorzystać z programu należy skontaktować się pod nr tel. 801 002 588 (stacjonarne) oraz (+48) 22 160 55 88 (komórkowe i zagranica). Informacje można znaleźć również na stronie www.teleopieka.infomedic.pl

 

Dziękujemy za rozmowę.

 

 

 

INFOMEDIC TELEOPIEKA DLA SENIORÓW – NASZE DOBRE Z POMORZA 2017

Usługa TeleOpieki dla Seniorów jest jednym z kandydatów do nagrody w X Plebiscycie Nasze Dobre z Pomorza. Dziękujemy za Państwa zaufanie. Jest nam niezmiernie miło, że system pomagający osobom starszym, samotnym oraz niepełnosprawnym cieszy się szerokim uznaniem.

Dla tych z Państwa, którzy chcą oddać swój głos na TeleOpiekę, udostępniamy link:
http://www.gk24.pl/plebiscyt/karta/infomedicpl-sp-z-o-o,40121,1703723,t,id,kid.html





UE UE UE

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013